2017. június 21., szerda

Kis kék korszak

A kék horgolt szetthez 3 fülbevalót kért a kedves megrendelő. Két kisebbet és egy hosszabbat. A stílust nem egyeztettük, de igyekeztem 3 különbözőt készíteni. 

earrings

A horgoláshoz amúgy sem egyszerű, mert elég egyedi a technika.

Bead crochet beaded bead

Az világos volt, hogy lesz egy horgolt golyó. Megterveztem hozzá a mintát, meghorgoltam a golyót. Az túl nagy lett fülbevalónak. Terveztem kisebb mintát, ez már helyeske. Először azt gondoltam, ebből csinálok valami hosszabb fülit, mondjuk olyasmit, mint a virágbogyó, vagy hosszabb száron lelógatom, de valahogy nem igazán tetszett. Végül kapott egy kis fémet, és natúrban rátettem egy akasztóra. Tükörben a fülemhez tartottam, határozottan kedves darab, így marad.

Ásvány fülbevaló

A második jó lehetőség az ásvány. Természetesen egyik ásványom színe sem passzolt hozzá, így hónom alá csaptam a nyakláncot és elzarándokoltam egy gyöngyösbótba’. Találtam is tűzachátot és két Swarovski szívecskét is, őket céltalanul hoztam el, hogy majd ráakasztom valamelyikre, vagy önmagában lesz valami. Nem hagyhattam ott a színe miatt. De olyan kedvesek voltak együtt, hogy összepárosítottam őket. Remélem azért még picinek számít J

peyote fülbevaló

A hosszúra sok ötletem volt. Van egy  jó brick technikás típus, arra nagyon fájt a fogam, de több problémám is volt vele. Elég hangsúlyos. Elviszi a szemet a láncról, és nem mindenki szereti ezt a stílust. Kicsit etno, kicsit színes és zavaros. Én kedvelem, de legfeljebb egy egyszerű bőrös lánc mellé tenném. Úgyhogy ez is kiesett. Nézegettem ezer mintát, de a speciális gyöngyök színei sem passzoltak, pedig van sok petrolkékem-zöldem is. 

Gyöngyhorgolt nyaklánc karkötő fülbevaló

Aztán gondoltam, tervezek egy brick rombuszt  a lánc valamelyik mintájából. Á, ez se jó. Kicsit meg voltam lőve, mert más típusú gyöngyből kell fűzni, mint a horgolás és hiába ugyanaz a gyártó, más a színskála. Mázlim volt. Az 5-ből 4 alapszínt össze tudtam szedni, így kigondoltam ezt az egyszerűbb fazont, ami szerintem jobban illik a geometrikus mintájú lánchoz, de még nem viszi el a hangsúlyt. Így sikerült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, ha megtisztelsz a véleményeddel:-).