2014. szeptember 16., kedd

Turmalinos

Íme a jelenlegi kedvencem. 

Ő is azonnal szerelem volt. Tulajdonképpen egész könnyű volt fűzni, miután az első elemet 5x lebontottam. Természetesen itt is csak akkor derül ki, hogy elrontottam, amikor már készen van egy blokk.


Számomra a munka legnehezebb, része a gyöngyök összeválogatása. Ma már azt is tudom, miért vagyok ilyen háklis a színekre, a harmóniára. (Nem fejtem ki, asztrológia J) . Képes vagyok valamit egy szem gyöngy miatt szétszedni, ha úgy ítélem meg, hogy nem illik oda.
Ehhez a szetthez eredetileg nem tartozik nyaklánc, de úgy hiányosnak éreztem. Gyakran hordok kivágott ruhát mindig, így ki kellett találnom egyet. Szerintem jól sikerült. Egészen könnyű, légies darab. 



Miyuki, swarovski az aprólék, a közepe pedig ismét turmalin kvarc. Nem azért mert nincs más, hanem mert ez egy nagyon sokoldalú ásvány. Egy szálon belül is változik a színe az átlátszó kristálytól, a barnás-zöldesen át, egészen a rózsaszínig. Legalábbis ennek a színváltozatának. A nagyobb pink gyöngyök szintén ásványok, ruby a művészneve. Valahogy kellett bele.


Amit a turmalinról feltétlenül tudni kell...
Kristályos ásványi anyag. Igen bonyolult összetételű szilikátféleség. Előfordulási formáiban változatos, legkevesebb 14 összetevő alkotja.
A kristály-gyógyászatban a beilleszkedés köve. Lelki egyensúlyt teremt, megnyugtat, aktivizálja a bioenergiáinkat, inspirál. 


Nagyon sokféle színben előfordul. Feketétől a liláig, vagy az a változat, amit most is használtam, a dinnye turmalin.

Kristálygyógyászatban a színeik szerint is használják őket. Leginkább a félelmek oldására, immunrendszer erősítésére. De találtam olyan információt is, mely szerint a fájdalomcsillapításban is jeleskedik.
Fokozza a szerotonin termelődését, ilyen módon hat a hangulatunkra.
Valahol azt olvastam, hogy az egyetlen kristály, amely képes elektromosságot kisugározni. Ezeket az elektromos hullámokat a test elnyeli, és ilyen módon aktivizálja a sejteket és a sejtanyagcserét. Gyanítom azért nem annyit, hogy elfelejthessük a villanyszámlát, vagy összezavarja a pacemakert. Tudományos bizonyítékokat nem kerestem hozzá. Ha így van remek, ha nem, akkor meg örüljünk neki, hogy van egy szép ékszerünk J.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finomak és kellemesen összeillők a színei,ránézésre nem energiát adó-jó tudom-az a turmalin /vagy mi a szösz/-így nekem egységben,készre fűzve nagyon nyugalmat árasztó holminak tűnik:-)

    VálaszTörlés
  2. Tényleg az. :-). Az energiaadást én inkább az energiák kiegyensúlyozásaként értékelem.

    VálaszTörlés

Köszönöm, ha megtisztelsz a véleményeddel:-).