2015. október 27., kedd

Dogfüggő

Először is szögezzük le, hogy anyu nem egy fotózseni. Minden másról később.

Beteg voltam. Nagyon beteg. A fél világ engem vizsgált. Az lett a vége, hogy jól betojattam mindenkit és nem derült ki mi bajom volt. Kórházban is voltam. De ugye úrnak születni kell…


...így. 
Anyának félig elüszkösödött mindkét lába+a gerince, mert cca 5 órán át ült a földön terpeszben, miközben én kényelmesen szundikáltam az infúzióval, leginkább az ölében, bár itt pont nem. Hazavittek. Másnap anya odaadott a pasiknak, akik a kórházban felejtettek. Sose megyek velük többet sehova.Tökre paráztam, hogy itt dogkereskedelem zajlik és nem látom többet az anyut. De szerencsére anyu dogfüggő ( nem csak német, hanem minden más dog is), így csak egy éjszakát, meg egy napot kellett egyedül lennem a kórházban, aztán gyorsan hazavitt. Léna is meglátogatott, megsétáltatott, aki a futrinkás pótmamám. A népszerűség átka, mindenki értem aggódott.
Azért kellett kórházba mennem, hogy anyunak végre legyen ideje befejezni a pulcsimat, amíg mellettem üldögél. De ezt nem mondtam meg neki. 
A fonalat is én választottam, ahogyan azt a mellékelt ábra mutatja. 


Vagyis az érdem oroszlánrésze az enyém, mert a színharmónia a lényeg, ugyebár.

Sheldon(ka)


PULCSI 

(nem Piszkos Pulcsi, ami Brandon lánykori neve volt)

Sheldon(ka) fázós. Nagyon fázós. Egészen finom, vékony, puha szőre van, mint egy plüsskutyának. Próbáltam kész kabátokat, pulcsikat keresni, de a köztudatban a vizsla már XL, vagy XXL méretű. Csináltatni ugyan lehet egy szekérderéknyi aranyért dog méretet is, de nem lenne túl rentábilis, mert a kis zsiráfom még növésben és hízásban van. Gyanús volt a keresgélés elején, hogy kötni fogok. Szürke-narancs, nem kérdés. 1600 éve vettem a Rikker fonóból egy vastag, 2 ágú szürke gyapjút, amihez sosem találtam megfelelő alanyt. Ugyanis nem túl puha fonal. Ellenben a sarki telet is túl lehet élni egy ilyen pulcsiban. Szerényen, 45 deka fonal ment bele, ahogy az egy nagyfiúhoz illik.


Kell egy minta. Ugyanaz a problémakör, mindenki azt gondolja, csak a kicsi kutyák fáznak. Aztán belefutottam egy greyhound, azaz agaraknak való pulcsiba. Még ez sem az a méret, mert egy dognak egészen más a testfelépítése, de alapnak jó lesz. Mázlim volt, a kötéspróbám pont 2 szemmel volt kevesebb /10 centi, így a legnagyobb méret elvben jó. 80%-ban a gyakorlatban is. Nem mindenhol egyértelmű a minta, viszont elég profi a tervezés.
Kb. 12 éves korom óta kötök, de mindig lehet tanulni, fejlődni. Egy számomra új, rugalmas felszedést választottam. 
Az egyszerűség kedvéért hosszú damillal, Magic loop technikával kötöttem a körben kötős részeket. Így nem kellett mindig hosszabb tűre szedni, bármikor könnyen lehetett próbálni. Nagyon sok video van a témában a youtube-on, de nekem Ági leírása a legegyszerűbb.
A short rows technika ugyan már nem újdonság, de hátha valakinek igen.

Többször próbáltam rá közben, akkor tökéletesnek tűnt, de azért akad, amin változtatnék. A gomb helyett egész biztos, hogy cipzárt teszek rá, látszik is az oldalán, hogy nem elég stabil.



Tettem egy nyílást a nyakára, ahol a nyakörv fém karikája ki tud bújni, így rá lehet csatolni normálisan a pórázt. Ez is picit lejjebb csúszott, mint kellene, de azért még használható. A haspanel is feljebb kerülne, közelebb a hónaljhoz. Ez volt a legcsalókább, próbánál teljesen úgy tűnt, hogy túl közel is van. A dog egy mélymellkasú, robosztusabb kutya, mint az agár, ezért kell picit átformálni. Ennek ellenére meglepően jól sikerült a tesztdarab. 


Sheldon imádja, remélem akkor sem szereli le magáról, ha hosszabb időt tölt benne egyedül. Azért kerestem ilyen fazont, hogy minél kevesebbet kelljen őt gyömöszölni öltöztetésnél, de gyönyörűen hagyja, hogy nyúzzam. Lehet, hogy Bella is kap majd egyet, bár ő közel sem ilyen fázós, de neki is elég rövid a szőre. Ráadásul kinti-benti kutyák, így nem növesztenek téli bundát, mert nincs rá szükségük. A szép szürke lány ugyan elkezdett átöltözni egy új szürke ruhába, a hidegre való tekintettel. El is veszíti itt-ott minden alkatrészét. Cserébe viszont az év többi részében egyáltalán nem hullik a szőre.

3 megjegyzés:

  1. Hű, egyszer és mindenkorra makkegészséget Sheldon úrnak! Remekül áll neki a pulóver, hihetetlen ügyes kezed van - erre az ebre a "tesztkötés" is elegáns és praktikus darab. Elismerésem!
    Brigi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen :-). Picit még köhög, de sokkal jobban van. Hízott is.
      Az elismerést is köszönöm! Nagy adomány, az biztos.

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés

Köszönöm, ha megtisztelsz a véleményeddel:-).