2010. február 25., csütörtök

Megint tornáztam

        Először jöjjön a 2 gyenge. Lotte Berk Method



Se hús se hal csajok lekoppintották a Callanetics-et. Kétségkívül hatásos, de a Callanetics is. Az én vérmérsékletemnek dög unalom. Bár sokáig oktattam is. Csak akkor mélyizomtornának hívtuk, mert a Callanetics erősen jogdíjas. Erre is kár volt költeni, mert Lotte Berk Method ide vagy oda, ez egy mélyizomtorna akárhogy hívjuk is. Az elején nagykabátban tornáznak, ami kifejezetten bosszantó, hiszen a pontos kivitelezés a lényeg, amiből semmit sem látunk. Ez a megállapítás nagyjából érvényes a derékig érő kibontott hajra is.

A második a  T-Tapp, erősen retro néni valamit csinál, mindezt olyan lábtartással, hogy nem sikerült eldöntenem, hogy ez a gyakorlat része vagy csak terhes volt a hintalova. Az én anyagomon a hátsó sorban egy kb 150 kg-s néni küzd, amivel gondolom azt kívánták demonstrálni, hogy ekkora ember is gond nélkül megcsinálja, ám őt látva, azért én előkészíteném azt a defibrillátort. Biztosan működik, de azt hiszem ezt sosem fogom megtudni, mert taszít az egész.


És az én nagy kedvencem Chalean Johnson. Elkezdtem a 90 napos ChaLean Extreme programot. Már majdnem bírok járni :-). Eszelős jó. Mindenképpen akkor kezdj bele, ha van némi alapod. Elég gyilkos. Erősítésből, intervallumtréningből, cardioból, némi feltöltődésből áll. Mindez havonta erősödik. Jó kis írásos anyag, és motivációs hanganyag tartozik hozzá. Tökéletesen előkészítve, sok-sok oktató videóval. Mint minden BB anyagban, itt is van egy nőci, aki a kezdő gyakorlatokat mutatja, illetve egy, aki nem súlyzóval, hanem gumikötéllel dolgozik, így viszonylag kis anyagi befektetéssel kivitelezhető. Rajongója lettem. Amúgy is kedvelem ezt a mindig vidám, tűzrőlpattant nőt. Azt hiszem nem tudna olyasmit csinálni, amit ne próbálnék ki szivesen. Az ajánlás szerint kedd és vasárnap a pihenőnap, a többi bizony edzésnap. Persze váltott napokon a komoly erősítés és a cardio edzés.


A dolog lényege, hogy a minél nagyobb izomtömeg, gyorsítja az anyagcserét, hiszen az izmoknak igen nagy az energiaigénye. Ami mindenképpen üdvös, h figyelembe vesszük azt az aprócska tényt, hogy az életkor előrehaladtával az anyagcsere lassul. A kalóriaigényünk 50 éves korunkra akár a felére is csökkenhet. Ergo aki amúgy is hízékony, igen gyorsan ott találja magát, hogy 3 szál fű elrágcsálása lesz a napi betevője, főleg, ha az élete folyamán néhány éhkoppkúrával már sikerült amúgy is jól elbaltáznia az anyagcseréjét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, ha megtisztelsz a véleményeddel:-).