2017. február 20., hétfő

Tavaszi szél vizet áraszt...

Ez a karkötő egy kis megelőző csapás a halogatásnak, úgyhogy, Mátyás királyosan, vállalás is, meg nem is.

 Reticella karkötő

A böcsületes neve, Reticella karkötő, és a Gyöngy-élet tanfolyamán kezdtem el. Egész pontosan vásárolni voltam, amikor megláttam Timiét az asztalon. Ebben a színben szerettem bele, ahogy van. Szeretem ezt a színkombinációt. 

Rizo braclet

Nekem ilyen színű A TAVASZ.
Úgyhogy fel is iratkoztam a tanfolyamra. Isten és a párttitkár is úgy akarta, fűzzek ilyet, ugyanis adódott egy hely két héttel korábban, mint amikorra terveztem. Persze 2-3 óra alatt nem jutunk sokra, de legalább az alapok megvannak, befejezni már itthon kellett. Félretettem. Oóóó. Újabb befejezetlen darab készülődik...

Reticella bracelet

A hétvége mindig kicsit zavaros, ha másért nem, valaki mindig éhes, szomjas, vagy leckét ír, vagy mint most, keveset voltam itthon. Vasárnap már nagyon fűzhetnékem volt, de akadt bőven teendő, így csak addig jutottam a napfényes órákban, hogy kigondoltam a színeket egy következő ékszerhez, összeállítottam a lehetséges kombinációkat, de fűzni már nem tudtam. A pávám elakadt gyöngyhiány miatt, így előszedtem a Reticellát. 

karkötő

Néztem jobbról-balról, végül ollót kapott. Nagyon tetszett, de rájöttem, hogy több rózsaszínt szeretnék bele, így az eredeti megoldás szerint, többszirmú virágot fűztem bele. Az a szerencséje, hogy gyönyörű. Mert utáltam fűzi. Sziszifuszi, nyaklik össze-vissza fűzés közben, türelem és időigényes, és bár logikus, nagyon kell figyelni, könnyen „elromlik”. 

karkötő

Többször kellett bontanom is, mert későn vettem észre, hogy festési hibás a superduo. Igen, mi gyöngyösök, még mindig azon anyázunk, hogy sok esetben képtelenek normális bevonatot, megfelelően lyukasztott gyöngyöt készíteni, pedig némelyik egy vagyon. Gyakran éles a lyuk széle, ami elvágja a fűzőszálat, vagy karcos a bevonat, vagy hiányzik az egyik lyuk. Olyan sokat azért nem kellett cserélni, de ha figyelembe veszem a gyártott mennyiséget, minden 40. darab elég nagy hibaszázalék szerintem. És ha csak minden 40. hibás, már nagyon boldog vagyok.

karkötő


Miután készen lett, rájöttem, hogy túl hosszú. Fűzésénél csak a bontása rosszabb. Rengetegszer kell tekergőzni a cérnával, nagyon nehéz visszabontani. Így kínkeserves volt lebontani egy elemet, de jól tettem, mert szerelékkel együtt simán leesne a csuklómról. 

Karkötő

Be kell valljam, annyira szép, hogy elfeledtem minden kínlódást és komolyan agyalok, hogy milyen színben csináljam meg újra, pedig nem szokásom. Már csak azért is, mert egyszerű gyöngyökből áll, rengeteg lehetőség van benne. 
Szeretem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, ha megtisztelsz a véleményeddel:-).