2018. szeptember 6., csütörtök

Capri


Végre ő is megkapta a maga szerelvényét. Kata barátnémmal épp ma csevegtünk a kékségről. Ő egyértelműen zöld párti. Én meg nem is tudom milyen párti, azt hiszem piros. Talán mert meleg színű a bőröm, a hajam, szeplős az orrom, így jobban állnak a pirosas, narancsos árnyalatok. De néhány hónapja megveszek a kékért. Kék ruhák, kék cipő, kék táska, mindenhol azonnal a kéket szúrom ki. Türkiztől az abszolút kedvenc diplomata, vagy petrolkékig. Bármily fura, a kékek között is vannak meleg kékek, amik megfelelő kiegészítőkkel határozottan jól állnak a meleg színeket kedvelőknek is.
A köztudatban ugyan úgy él, hogy a piros a kislányok színe, a kék pedig a kisfiúké, a szimbolikában ez egészen másképp van. A piros a férfi erő, a tűz,  a kék a nőiesség, az érzelmek szimbóluma, pl. a tarot kártya lapjain. Gondoljunk a mesebeli királyok palástjára, amit mindig pirosra színeztünk az oviban.

Horgolt nyaklánc

Nem rég kicsit meg is sértődtem, amúgy nem, amikor azt mondták nekem, azért vettem fel narancssárga felsőt, hogy erőt, férfiasságot sugározzak.  Mi van? Én? Tuti nem. Azért vettem fel, mert ez illett a virágos nadrágomhoz. Aztán fene tudja. Aznap épp ahhoz volt kedvem, hogy a Keletiből elrollerezzek a Pannónia utcába, amihez azért kellett egy kis erő. Gondolom a tudatalattim akkor úgy megsértődött, hogy leférfiasoztak, hogy azóta kéket akar 😊.

horgolt ékszer

A mostani munkáimban is, amikor keresgélek, valahogy mindig a kékek felé húz a szívem. Bár, most hat rám az őszi hangulat, egyre több őszi színt kívánok meg. Mindjárt fel is fűzök egy pirosat.
Azért is szeretek kékkel dolgozni, mert nagyon széles a paletta. Kékből aztán nincs hiány. Úgy látszik, a gyártókat is megihleti.

gyöngyhorgolás

Ez a lánc is nagy szerelmem lett. Semmi faxni, vagy felesleges dolog, egyszerű vonalak, mégis nagyon látványos. Tűzacháttal zártam a végét, a középső kék színt visszahozva. Mamedova mintája.
Valamiért nem igazán sikerült színhelyesre fotóznom, a sötétebb kék valójában olyan igazi Capri kék. Az egyik kedvenc kékem. 

Horgolt ékszer

Kicsi lány koromban, lehettem 11 és ¾ éves, amikor felpakoltuk a zsigulit, az ország teljes konzervkészletét és elindultunk 3 hétre sátorozni Olaszországba. Akkor volt szerencsém látni azt a hihetetlen, elképesztő kékséget, ami Capri Kék barlangjában van. Ti jártatok már ott?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, ha megtisztelsz a véleményeddel:-).