2009. november 9., hétfő

Hétvégi beszélgetések


       Mint az köztudott- Mr. Tájfel- a mi családunk nem éppen  az a szokványos, nyugodt kis család. De ennek megfelelően nem is unatkozunk. Persze a pasiknak az a legjobb, amikor belőlem lehet poént csinálni. De nem kell félni, előbb-utóbb, mindenki sorra kerül.
Mostanában közkedvelt téma- sajnálatosan inkább a szomorú oldala- a hegymászás. Főleg az általam csak bazi nagy hegyeknek becézett témában. Maximálisan tisztelem ezeket az embereket, akinek az a mániája, hogy reszkető családdal a hátuk mögött folyamatosan a halállal játszanak, csak nem értem. Az már a borult természetemből adódik, hogy jobban felizgat egy kupac gyönyörű, kézzel festett merino rovin látványa, és tapintása, nem beszélve, ha ez  a gyönyörűség a birtokomba is kerül-, mint az, hogy fent állhatok a világ tetején. Ezt a nézetemet ki is fejtettem az én jó uramnak, mire a következő választ kaptam.
- Nyuszikám. Hidd el, te az alaptáborig sem jutnál el, mert leakadnál az első réten, hogy futkoss a szép virágok között és gyönyörködj. De ha valami csoda folytán sikerülne 4 öszvérrel elrángatni a virágaidtól, menet közben valószínűleg felgombolyítanál néhány bárányt, majd a hegy tetején - mit neked kilátás stb., közölnéd, hogy "Nyuszi fázik, kössünk gyorsan egy jó kis pulcsit". :-)
          Jó poén, de valóságnak sem rossz :-)
Később, ebédnél, ami elég eklektikusra sikerült, tekintve, hogy vasárnap ide, vagy oda, mi paprikás krumplit ettünk :-). Ja, és a vasárnapi sütivel mi lesz? Így készült egy emberes méretű tiramisu is. Tudom fura párosítás. Mondjuk az igazán vakmerőek egyszerre eszik :-). El tudok képzelni mondjuk még egy kis pörköltes, citromos nápolyit, vagy mákos lecsót. Ja, de megint elkalandoztam a beszélgetéstől. Bence fiam, aki egy tudós macskája, csillagászattal, fizikával bombázta a családot az asztalnál. Így szó esett fénysebességről, meg miért nem űrhajózunk el a Napig, és mi az a térgörbítés stb. Éppen az időutazásnál tartottak, amikor halkan megjegyeztem.
Én:- Már tudom, miért utáltam mindig  a fizikát. Túl sokszor hangzik el benne az a szó, hogy elméletileg. Hogy az elméleti fizikáról már ne is beszéljünk.
Azuram:- Na figyelj Nyuszika. Akkor elmagyarázom úgy, hogy te is megértsd. Képzeld el, hogy ma elkezdesz kötni egy pulcsit, és tegnap készen vagy vele. Érted már?
Én: -Persze, hogy értem, ha van értelme a szövegnek :-)

Persze azuram se úszta meg a beszólást, bár nem tőlem kapta, hanem a kis lókötőtől.

 
Úgy esett, hogy a héten végre elkészült azuram pulcsija. Ő az. Szeretgeti, felpróbálja,
- Jaj de finom. Olyan, mintha belebújtam volna egy bárányba.
Mire a fiam:
- Hihi, báránybőrbe bújt farkas :-))

Ezt a pulcsit még tavasszal kezdtem el, aztán félretettem. Úgy úsztam meg a piszkálódást, hogy meggyőztem életem párját, hogy nyáron ennek nincs szezonja. Ezt a kibúvót már nem nyelte be, úgyhogy be köllött fejezni. Szép nagydarab ámber ám az én ámberem, így volt mit böködni rajta. Várakozáson aluli mennyiséget, mintegy 82 deka fonalat tuszkoltam bele. A mérettől tartottam picit, meg is fenyegettem, ha nem férsz bele, fogyókúra. A fonalam is kicsit vékonyabb volt, mint az eredeti, és a legnagyobb méretben sem volt elég az X. AZt szokta mondani, az ő méretében legyen sok X, meg egy L. Úgyhogy pár X-et még bele kellett pajszerolni. De a minta is jöjjön ki, meg jó is legyen........Egyébként 1 darabban, minden alkatrésze körben készült. A leírással nem voltam tökéletesen elégedett, de nem hagytam, hogy a tények elhomályosítsák a tisztánlátásomat, így a végén már a tapasztalat győzött a leírás felett. Nem kicsit voltam bajban a befejezésnél, mert az volt a Mr. kérése, hogy ne legyen bő a nyaka. De azért célszerűen valahogy át kell bújni rajta. Ezért a legrugalmasabb leláncolást alkalmaztam, az olasz csőkötésest, de ennek meg nem létezik megoldása 3/3-as passzénál, így fittyet hányva a szabályoknak, az 1/1-es befejezéssel varrtam el.
Szerintem nem lett rossz. Kezdhetem a következőt a kis pasinak. Mert ugye neki is kell "bariszőr" pulcsi, mint az apának.



15 megjegyzés:

  1. nagyn szép lett a pulcsi!

    VálaszTörlés
  2. Szép pulcsi :)

    Elhiszem, hogy nem unatkozol otthon :DD

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű lett..nem kis munka...Főleg ha egybe kötötted!
    Gratula:):)

    VálaszTörlés
  4. szépéges lett a pulcsi! és hurrá, hogy a méret is jó:o)
    Zoli is folyton piszkál a kötéssel, hímzéssel, szerinte ha van fél perc holtidő mindjárt tűket ragadok:D de miért is ne tenném;o)

    VálaszTörlés
  5. A pulcsi jó nagyon!
    Innentől rendszeresen olvaslak, még a bloglistámba is beteszlek, nehogy megfeledkezzem rólad.(www.macusvilaga.hu)
    Kár lenne, ha nem írnál, mi biztosan veszítenénk vele.
    A vasárnapi ebédhez: bármelyik ételt meg lehet főzni és enni vasárnap, nem? Én szoktam néha görcsölni, hogy "dehátmégiscsakvasárnap", ám a családtagjaim van hogy éppen paprikás krumplit
    ennének. Akkor azt kapnak!
    Ja, a magasra mászókat én se értem...
    Macus

    VálaszTörlés
  6. Mária:Gyere csak máskor is, nekem öröm, ha olyasmit írok, amit szívesen olvastok. Ha tetszett, a jobb oldal tetején megtalálod az előző blogom bejegyzéseit is.

    Köszi lányok.
    Timi: mi másra való a szabadidő? Nézzünk inkább Benkőt? :-)

    Móni: bizony a végén, már elég nehéz volt forgatni, olyan volt mintha a teljes bari ült volna az ölemben :-)

    VálaszTörlés
  7. Bernadett, köszönöm!!! Nem írhatom azt, hogy megnvettettél, hiszen hangosan röhögtem a sztorikon! :))) Ritkán találni olyan bloggert, aki ennyire jó stílusban ír!

    VálaszTörlés
  8. Én is jót mulattam... csak azért nem nevettem hangosan, mert nem jött volna ki jól a Csillagok háborúja egyik drámai epizódján, amit éppen a fiam néz nagy átéléssel.
    :)

    VálaszTörlés
  9. Örülök :-). Akkor gyertek máskor is vihogni :-)

    VálaszTörlés
  10. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  11. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  12. Pont erre volt szükségem,mert pocsék napom volt.
    Megnevetettél,köszönöm.
    Nagyon klasszul néz ki a pulcsi,ügyes vagy.

    Valamit elrontottam,mert 3x jelent meg,bocsi.

    VálaszTörlés
  13. Az én uram sem pici, ezért már évek óta nem kötök neki - régebben még csak-csak! Azért ha rászánnám magam és valami ini-fini gyapjúból kötnék neki, akkor a végén arany-árban lenne a cucc - munkadíj nélkül is! Egy szó mint száz: Foggyon le! :)))

    VálaszTörlés
  14. Veronika, ha pocsék napod van, gyere olvasni. Legfeljebb együtt bőgünk a végén :-)

    Anikó: foggyon' hát. :-) Az én uram is kitalálta, hogy csatlakozik az este 6 után semmit sem eszem kommandómhoz. Tegnap este közölte, hogy 4 Tysonnal megverekedne azért a maradék 3 falat paprikáskrumpliért, ami a hűtőben van :-)

    VálaszTörlés
  15. Esküdnék, hogy valaki kérdezte, hogyan csináltam az ujját. Harisnyakötővel a hónaljáig, ott le kellett láncolni asszem 8 szemet, ahogy az eleje háta esetében is, aztán 1 nagy körkötőre áttenni mindet. Ez az első soroknál nem volt egyszerű, mert feszült. És a megjelölt pontoknál elkezdtem fogyasztani a raglánt. mégpedig úgy, hogy 1 szimpla áthúzás, 2 sima,ide beteszek egy kötésjelölőt, 2 sima, 2 simát összeköt. Ezt a mutatvány ugye 4 helyen kell megcsinálni. Az elején minden 2. sorban, a végén pedig minden sorban. De beteszem a linket. Free minta volt a drops-on. http://www.garnstudio.com/lang/en/visoppskrift.php?d_nr=85&d_id=23&lang=us

    VálaszTörlés

Köszönöm, ha megtisztelsz a véleményeddel:-).