2009. november 24., kedd

Éljen, éljen, éljen

        Egy kis házirabszolgás marháskodásról akartam ma írni, de sokkal jobb témám akadt. Drága Erika barátnőm ma megkapta az ajándékát, amivel itt riogattalak benneteket. Így már meg is mutathatom. Annyi gyönyörűséget kaptam már tőle, hogy ezúttal én is készíteni akartam valamit. Születésnapjára, -ami sok hónappal ezelőtt volt- készült a receptes könyvecske, amibe a finomságokat gyűjtögetheti. Tudom, az internet korában, amikor már nem szakácskönyvet teszünk a konyhapultra, hanem notebook-ot, ha sütni akarunk, ez már idejétmúlt ötlet lehet, de én odavagyok az idejétmúlt dolgokért, és azt gondolom, jó olyan dolgokat használni, amiről eszünkbe jut valaki. Elképzelem, ahogy Erika kavargatja a kis sütijét, amikor már nyanyák leszünk, és annyi fogunk lesz, hogy a hamut is mamunak ejtjük, és egyszer csak arra gondol, "mi lehet az én kerge barátnőmmel? Jaj, hogy az a nőszemély mindig csinál valami marhaságot:-). "  Ez a minta már régóta nagy szívszerelmem volt. Így nem volt kérdés, hogy valaki meg fogja kapni :-). És jó eséllyel nem én. Így kicsit szétfiléztem, és ezek lettek belőle. A hímzéssel nem vagyok elégedett, mert ennél sokkal szebben tudok hímezni, de nem tudtam eltántorítani magamat, hiszen erre az anyagra álmodtam meg. De ezt meg úgy képzeljétek el, mint egy darab patikai gézt. Életem első könyvkötése is, hát van még mit gyakorolni. De a belsejébe különösen odaillőt találtam, pedig már az agyára mentem a bótos néninek, mert egy papír sem tetszett, mire kétségbeesésében előkapta nekem ezt a kézzel készült indiai merített papírt. Ha' mé' nem ezzel kezdte? :-)  Mutogatom azuramnak- szerencsére nagy rajongója a műveimnek ( és akkor még úgy volt, hogy egy talin odaadom az áldozatnak . Már nem azuramat, hanem az ajándékot)-, "Hú, ez nagyon szép. Ha nem jön talira, pirossal, hímezd át a nevét egy vonallal, és írd mellé, hogy a Nyuszijjjé". De nem hímeztem át, mert ez az Erikájjjé akart lenni. Aztán már gyorsan elröppent az a fél év, amíg elkészült hozzá az edényfogó is. Illetve a hímzés megvolt, csak az a varrás nem akart összejönni. Nem jött az ihlet.  De már annyit dumáltam róla, hogy mutatom is


            A neszeszer pedig a névnapjára készült, ami szintén sok hónapja volt (pirulós). Adott volt, hogy madárka lesz. Lehetőleg vörösbegy.  Bár egy egészen más madárkás elképzelésem volt, mert évekkel ezelőtt egy Susannában találtam valamit, amiről rögtön ő jutott eszembe, de amikor előkerestem, már nem is tetszett annyira. És akkor akadtam rá erre a kis MTSA madárkára. Egy nagyobb mintából vágtam ki, volt még mellette mindenféle francia hablaty, de ki tudja mi van rá írva. Mi van, ha a sült csiga receptje? 
Az anyagot tégelyes textilfestékkel festettem, hogy picit fakéregre, vagy ilyesmire emlékeztessen. A hátlapja kockás zefír, de mi illik még egy kismadárhoz? Persze, hogy virág. Így került rá a robbantott virágból is. Ugye mondtam, hogy pont jó lesz még valamire? És hogy még jobban oldjam a kockák feszességét, bélésnek is az elmaradhatatlan fáradt színű rózsás anyagom került. Ebből lassan egy raklapnyi van itthon, mert mindig, amikor a kedvenc méterüzletemben járok, veszek 1 m-t. Csak a biztonság kedvéért, nehogy ne legyen, amikor kell :-)). Ja igen. A húzóka. Ez adott volt, hogy apró tulipán lesz. EZ meg ugye az én mániám. De valami még hiányzott róla. Ekkor ugrott be a barna swarovski, de csak a lehelletnyi csillogás miatt. Na, most jól kiveséztem mindent. A cipzárra még mindig nem találtam meg a megfelelő bevarrási módot, de egyszer úgyis összejön. Nekem az a Tildás, árkon-bokron bélésen mindenen át összevarrós nem tetszik. Vagy csak én vagyok béna.


  

Naná, hogy a fiam kitalálta, hogy ez a madárka olyan éééédiiiii, neki is kell. De mi a fenét lehet csinálni egy fiúnak ilyen pipiből? Ellenőrzőborítót? Hátha elhiszi a tanerő, hogy tulajdonképpen nem is a patások, csökönyös öszvérek osztályába vagy micsodájába tartozik, hanem az ártatlan kismadarakéba?

22 megjegyzés:

  1. Betti, ezek nagyon szépek. De úgy igazán!
    És mondd, hol veszed a fáradt rózsást? Én is elfáradnék egy darabért.
    Kriszty

    VálaszTörlés
  2. Szééépek,de már mondtam:-)

    VálaszTörlés
  3. Mit lehet ezekre a kincsekre mondani??? A szakácsköny szerintem telitalálat. A neszeszer meg...
    Gyönyörűek!!!

    VálaszTörlés
  4. Kriszty van itt a kerületben egy jó kis méterüzlet a Pesti úti butiksoron, ott van az én Györgyikém, akivel mindig jól megkonzultáljuk a dolgokat, -egyébként gyönyörűen varr-, és nála szoktam venni. Elég sokféle pamutvászna van, és jó áron.

    VálaszTörlés
  5. Ezek egyszerűen gyönyörűek!

    VálaszTörlés
  6. Hát ezek tényleg szépségesek lettek!!! Kitűnő érzéked van a széphez. Így, tán még duplán is mégéri Ercsunak szülinapozni!!! :DD

    VálaszTörlés
  7. Hát, ezt nem fogom tudni elégszer megköszönni!

    Lányok, azt azért el kell mondanom, hogy bármilyen szépek is a képeken, élőben még SOKKAL szebbek! Alig mertem megfogni őket, annyira. Minden tökéletes rajtuk, a legaprókább részletek is.

    Bettim, nagyon-nagyon köszönöm!

    VálaszTörlés
  8. Ennyi dicséret :-O. Nagyon jól esik ám:-). De igazán nincs mit Erikám, megérdemled. :-).

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szép mindegyik, nagyon jó a stílusod is. :-)
    Szerintem Erika nem fogja használni egyiket sem /én legalábbis ezt tenném a helyében/, hanem kiteszi maga elé és gyönyörködik bennük.

    VálaszTörlés
  10. széééépségesek lettek!!! nagyon profi vagy!

    ilyen fáradt rózsás anyagom nekem is van, de már nem túl sok, ideje meglátogatnom Gyöngyit;o) amúgy is kéne mennem, én amúgy a 13.kerületben vettem még 1éve

    VálaszTörlés
  11. Maria:Na azt próbálja meg :-).
    Ágota: Tudod, mindenben a harmóniára törekszem. A munkáimban kicsit könnyebb kivitelezni, mint az életben :-). Talán, mert itt szinte csak rajtam múlik......

    VálaszTörlés
  12. Azért mégis csak rokonságban állsz az elemes-nyuszival! Gyönyörűek!

    VálaszTörlés
  13. Csatlakozom az előttem szólókhoz! Gyönyörű!!!

    VálaszTörlés
  14. Használni???? Tegnap ráütöttem valakinek a szemére, mert túl közelről nézte! :-)

    A szép könyvbe bele fogom írni a legkedvesebb receptjeimet, csak hogy megmaradjanak az utókornak. De sütéskor tilos lesz elővenni, csak olvasgatni szabad majd.:-)
    A kesztyűt ki fogom akasztani a konyhában, de aki ezzel bármit meg mer fogni, az nagy bajban lesz!:-)
    A neszi: Betti tud fényképezni, de még az ő képein se látszik, mennyire szép. A vászon, a hímzés, ahogy összeválogatta az anyagokat. És annyira telitalálat, a legkedvesebbjeim ezek az MTSA madarak! :-)

    VálaszTörlés
  15. Gyönyörűségesen szépek :-)))

    VálaszTörlés
  16. Csatlakozom az előttem szólókhoz: mind a három alkotás remekmű, igazán méltó ajándék Ercsunak!

    VálaszTörlés
  17. Szintén el vagyok ájulva tőlük. :) Meseszépek!

    VálaszTörlés
  18. Csodálatos munkák!! Gratulálok!

    VálaszTörlés
  19. Csodaszép ajándékokat készítettél!!!

    VálaszTörlés

Köszönöm, ha megtisztelsz a véleményeddel:-).